zaman muda

zaman muda

Wednesday 12 November 2014

Air RO Coway

Assalammualaikum...

Tahukah anda?
----------------------------------------------
Penapis Air Coway Siri 4
Tahukah anda setiap produk penapis air Coway menggunakan sistem penapisan jenis RO (Reverse Osmosis) a.k.a osmosis berbalik?
.
Tahukah anda penapis RO ialah yang paling halus tapisannya? Penapis RO menapis sehingga 0.0001 mikron.
Rujuk gambar dibawah untuk tahu apakah yang mampu ditapis oleh filter RO.

Filter RO dikatakan mampu menapis segala macam benda yang terdapat didalam air. Segala jenis kotoran dan bahan-bahan merbahaya dapat ditapis oleh filter RO. Bukan sahaja elemen yang berbahaya, tetapi filter RO juga dikatakan menapis juga mineral-mineral yang terdapat didalam air!
.
Kenapa Coway memilih RO? Kenapa tidak penapisan Nano? Atau UF? Atau lain-lain? Kenapa mesti RO? Kenapa perlu dibuang semua mineral-mineral yang terdapat didalam air?
Mungkin di lain masa saya akan ceritakan tentang kepentingan air kepada tubuh kita. Kepentingan H2O kepada badan dan sistem pencernaan kita, bukan kepentingan mineral yang terdapat dalam air itu sendiri! Di lain masa saya akan huraikan kenapa kita menapis kotoran beserta dengan mineral dalam air.
.
Berbalik kepada penapis RO. Kenapa Coway memilih RO? Pernahkah anda terfikir, kenapa anda ingin menapis sesuatu? Kerana anda hendak membuang perkara / benda yang tidak anda inginkan. Betul ke betul?

Pernahkah anda terfikir, apalah gunanya anda sesuatu penapis itu tidak dapat menapis apa yang anda ingin ia tapiskan. Sia-sia sahaja anda memakai penapis tersebut!
Kerana itulah Coway memilih penapisan RO untuk produk mereka kerana ingin menapis segala jenis kotoran dan bahan berbhaya yang terdapat didalam air! Tidak ada gunanya jika penapis yang anda pakai tidak mampu menapis karat dan metal ion yang terdapat dalam air!
.
Dulu kita sering diberitahu, diajar, didedahkan bahawa perlulah dimasak terlebih dahulu air itu sebelum diminum. Betul? Tetapi kita silap. Air yang kotor bila dimasak tetap juga kotor!
Tak percaya? Cuba anda bayangkan, anda mengambil air daripada longkang, dan anda masak air tersebut. Adakah akan menjadi bersih? Tidak! Air kotor yang dimasak akan menjadi air kotor yang telah masak. Tidak akan menjadi air yang bersih. Hanya akan menjadi bersih sekiranya ditapis!
.
Penapis RO juga mempunyai keupayaan untuk membuang terus bahan kotoran (auto flush). Hanya yang bersih dan layak untuk diminum sahaja yang akan dibenarkan melepasi filter RO, yang tidak lulus akan terus dibuang!

Itulah kenapa pentingnya untuk anda menggunakan filter jenis RO ini. Supaya kesihatan anda dan keluarga akan terjamin daripada terminum air yang kotor!
.
Tidak kisahlah jika anda tidak ingin memakai penapis air ‪#‎Coway‬, tetapi pastikan anda memakai penapis jenis RO.
Mungkin di lain masa saya akan huraikan lebih terperinci tentang bahaya yang terdapat dalam air yang kotor yang kita minum.
Silalah tukar penapis anda kepada RO. Dengan Coway, anda mampu miliki penapis RO dari sewa beli serendah RM75 sebulan. Sayangi keluarga anda, bertukarlah ke RO. Anda mampu mengubahnya.

===============================
HEALTHIER LIFESTYLE WITH COWAY!
===============================
Inginkan AIR dan UDARA yang BERSIH di kediaman anda? Dapatkan Penapis Air dan Udara Coway sekarang!




PROMOSI! PROMOSI! PROMOSI!!!

TukarBeli penapis air lama anda dengan penapis air Coway dan nikmati DISKAUN 20%!

DISKAUN 30% untuk penapis air Coway Mach!

DISKAUN 20% untuk penapis udara Coway!

Wassalam

No comments:

Post a Comment