zaman muda

zaman muda

Friday 14 October 2011

Terus Menunggu Atau Lupakan Je Dia.....????

Assalammualaikum...


Apa khabar semuanya...terima kasih kerana sudi membaca blog saya yang tidak berapa menarik ini..Hari nak cerita cikit je dan tak banyakpun...Terpulangla pada korang suka ke tak..Kenapa tajuk saya "Terus menunggu Atau Lupakan je dia"??? Ini berdasarkan pengalaman saya sendiri yang pernah terjadi dalam hidup saya..baru je..So,benda barula...Baru je cukup sebulan kami kawan tapi pelbagai cabaran yang datang..yela...pada mulanya kami kawan biasa2 je..tapi entah camne saya boleh terpikat pada dia..maybe dia baik kot...lagi 1 dia juga banyak memberi nasihat kat saya,tegur kat mana salah silap saya yg spatutnya saya jangan buat..tapi kadang2 saya nie degil,keras kepala...selalu je ikut hati dan perasaan.sampai leh wat kami gaduh dengan sikap saya 2..yela..mula2 anggap kawan je,pah2 nak jadi kakak dia..maklum jela dia muda 3tahun dari saya..memang baru lagi r kenal..tak sempat nak kenal hati budi,saya dah luah perasaan saya kat dia..kerana meluahkan perasaan 2 la kami sampai gaduh2..tapi nasib baik dia jenis pemaaf orangnya..kalau orang lain rasanya tak layan dah kot..tapi semua 2 memang silap saya sendiri terlalu terburu2 buat keputusan..tapi kami tetap lagi berkawan..selepas itu,baru je nak kenal dengan lebih rapat dia,tiba2 awek lama dia muncul..minta bagi peluang yg kedua..wah..frust giler rasa time 2..benda dah lama berlalu,tiba2 je muncul dan minta diberi peluang..saya selalu bacala wall fb bekas awek dia 2..ish tak tahu malu langsung..tapi saya tanya dia,erm dia masih kawan lg dengan bekas awek dia 2 tapi dia takkan terima bekas aweknya itu..lega rasanya bila dia cakap cam2..tapi masalahnya dia tak suka saya..cinta syok sendri katakan..apa boleh buat,cinta memang tak boleh dipaksa2 kn?saya pulak selalu mesej dia dengan ayat yg panjang yg entah apa2..dia pun cakap cmtu juga..makin panjang saya tulis mesej,makin tak tahu apa.memang btul pun apa yg dia cakap 2..tapi saya mmg jns cm2 lebih2 lg kalau dah suka kat seseorang 2..tapi dia tak cayakan cinta saya,dia agp saya mainkan dia..bg dia cinta saya palsu..yela..sebab baru lagi kenal kn?tapi saya terima je apa yg dia cakapkn 2..semua mmg salah saya sebab terlalu cepat meluahkan semua 2..siapa nak caye kn?tapi biarla..kadang2 terfikir juga,saya memang suka fikir yg bukan2..dah la saya suka kat dia tapi dia tak...dia cuma anggap saya kwan je..apa yg perlu saya buat?Menunggu atau Lupakan je dia sebab memang dia tak suka dan tak cintakan saya pun..tapi kadang2 saya nangis juga sorang2 sebab fikirkan kesalahan sendri.walaupun dia jenis tak ambik kisah dan dah maafkan saya tapi saya tetap berfikir juga sampai tido,makanpun tak terjaga.tapi saya tak kecewe dengan apa yang dia katakan kat saya..cinta memang tak leh dipaksa2pun..ermmm...tapi dia tetap layan saya dengan baik..rasanya saya nie banyak saingan kot.bukan setakat bekas awek dia je saingan saya,tapi perempuan2 yg mesej dengan diapun..itu yg saya rasa walaupun dia selalu cakap yg mesej dengan dia semua kawan2 dia je..tak boleh nak kata apa r..Adakah saya perlu melepaskan nya?
"OK selamat membaca"

No comments:

Post a Comment